Produkt

Produkt

Gdy masz już pewność, że ktoś w USA potrzebuje twojego produktu lub usługi i jest gotowy za niego zapłacić, należy zbadać, czy produkt spełnia wymagania amerykańskiego rynku. To, że z sukcesem sprzedajesz w Unii Europejskiej czy w Azji nie oznacza, że produkt spełnia normy i standardy obowiązujące w USA. Niespełnienie wymogów dot. bezpieczeństwa, etykiet, dokumentacji czy obowiązkowych testów, grozi - w najlepszym wypadku - zarekwirowaniem towarów przez służby celne w USA lub zamknięciem konta na platformie sprzedażowej. Konsekwencje mogą być jednak dużo surowsze z zakazem działalności na terenie USA włącznie.
Wymagania prawne i techniczne dla produktów dotyczące rynku EU i USA często różnią się zakresem badań oraz koniecznością ich przeprowadzenia przez niezależne laboratorium. Przykładowo certyfikat CE dla elektronicznych urządzeń medycznych w Europie obejmuje wyłącznie wymogi bezpieczeństwa, a w USA oprócz raportu bezpieczeństwa wymagane jest potwierdzenie, czy produkt w trakcie używania jest przyjazny człowiekowi (HFE) oraz czy jest odporny na ataki hakerskie.